IT og web

Lede stryg til den nye Apple iPhone 3GS

En masse mennesker fræser i disse dage rundt og jubler, mens de flasher den hotteste telefon på markedet – Apples nye iPhone 3GS.

Lad mig med det samme fastslå, at jeg var MEGET fristet, da jeg fornyligt alligevel skulle skifte operatør. Men prisen på de mellem 5500 og 6000 kroner for det første halvår fik mig til at afstå.

Men flere og flere informationer får mig nu til at blive glad for, at jeg for en gangs skyld ikke bliver kaldt en ‘first-mover’.

Det faktum, at telefonen var udsolgt hos de tre operatører – 3, Telia og Telenor – allerede inden salget var startet, tyder på pænt dårlig markedsfornemmelse hos dem alle tre. Alle tre har med det samme skudt skylden på Apple… Og så har vi starten på mudderkastnings-konkurrencen, man ellers kun ser i politiske partier, som ér ude over afgrundens rand.

Men direkte opstruktioner fra teleselskabet OG Apple mod udnyttelse af applikationer i telefonen, har nu fået onlineskribent på TechCrunch, Michael Arrington til at forlade Apple og iPhone efter mange år som tro kunde.

I sin blogpost “I Quite the iPhone” fortæller han om sine genvordigheder gennem årene med iPhone – alle de mangler og problemer han har lært at leve med, som han udtrykker det.

Dét, der nu har fået bægret til at flyde over, er, at Apple og AT&T forsøger at blokere for brugen af Google Voice. Det handler basalt set om, at Google forsøger at løse et vis-nummer-problem, der er hos Google selv… Og det vil Apple og AT&T ikke have bliver løst. Da de ikke kan bestemme over Google, forsøger de to tilsyneladende at genere kunderne i stedet.

Jeg skrev for få timer siden indlægget “Yd god service – det kan KUN betale sig” på denne blog. Her er en historie, der eksemplificerer glimerende, hvad jeg mener om at mange virksomheder glemmer at sætte kunden/brugeren i centrum og yde god service.

Der er i skrivende stund 787 kommentarer til Arringtons indlæg på TechCrunch. Ved et hurtigt blik ned over dem, ser det ud til, at mange giver ham ret i kritikken – flere forsøger endda at forklare, hvordan man ‘looper’ sig uden om den slags problemer. Andre igen anbefaler i stedet Blackberry eller andre løsninger og andre operatører.

Jeg afventer en forklaring fra Apple – It’d better be good :-)

One Comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.