Mediesniksnak,  Politik/Polemik,  Sociale medier

Næste gang vindes valget i de sociale medier

Ifølge en spritny undersøgelse lavet af Pew Research Center (PRC) i USA, så bør alle politikere prioritere deres nettid og deres sociale engagement på nettet i fremtiden.

Den ny undersøgelse bærer navnet “Internet’s Broader Role in Campaign 2008” og handler om, at særligt de nye amerikanske vælgere – dem i alderen 18-29 år – vælger at følge valget online via “sociale kanaler” som MySpace og Facebook. I undersøgelsen svarer 42% i denne gruppe, at de får deres informationer fra netværket over nettet. Det hævdes at være den største andel nogen medieplatform idag kan præstere.

Ifølge PRC optræder den demokratiske kandidat Barack Obama hyppigst i informationsudvekslingen. De unge har udvekslet nyheder om Barack 38% af gangene. Hillary Clinton 28% af gangene mens den republikanske kandidat Mike Huckabee fylder 13% af informationen. Hans værste konkurrent, Mitt Romney fylder 3%, mens alle andre kandidater stort set ikke er registret i denne del af undesøgelsen (4.-7.  januar).

Jeg har også berørt emnet på Medieblogger.dk.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.