Printervenlig version

Elgiganten vildleder sine kunder

Så er den desværre gal med Elgiganten i Kolding igen!

I november 2009 blev jeg vildledt, da jeg skulle købe nyt kamera (jeg lugtede dog lunten og købte i stedet kamera hos PhotoCare i Århus), men denne gang røg jeg i fælden. Jeg lod mig overtale til at købe et helt forkert produkt og blev derefter løjet for.


Garmin Nüvi 1390t i sort – En svær model at få hos Elgiganten.
Foto: Garmin Danmark
.

En ny GPS til bilen – hvor svært kan det være? Vi har tidligere brugt Garmin og var glade for det. Som sejlerglade kender vi også Garmin som den sikre partner til at finde vej til søs. Sagen var klar, Elgiganten i nærheden og jeg var for doven til at finde en seriøs forhandler – Big mistake!!!

En ellers både sympatisk og flink fyr kom mig i møde i butikken. Jeg fremlagde mit ærinde og ønsker om en Garmin-computer. Det stod dog hurtigt klart, at fyren langt hellere ville sælge mig en Navigon-GPS. Det er helt sikkert også en god løsning… Men!

Jeg nikkede anerkendende til sælgerens tale og stillede bekymret spørgsmålet, om den kunne snakke sammen med vores MacBooks derhjemme. Vi er æble-folk og ejer ikke PC’ere.

Jojo, den var skam god nok. Sælgeren mente ikke, at der var noget problem med Mac i den sammenhæng. Men det var der!

Navigon snakker IKKE umiddelbart med Mac! Der findes ganske vist et lille stykke beta-software hos Navigon, som man skal være civilingeniør for at få til at virke. Men Navigon forbeholder sig ret til ikke at servicere Mac-brugere og også til IKKE at upgradere eller videreudvikle på softwaren.

Heldigvis nåede vi ikke at pakke GPS’en ud, så vi kunne let bytte den, da den stadig var i original emballage.

I butikken blev vi imidlertid mødt med 45 minutters kø og derefter en hånlig behandling af en ekspedient, der mente, at vi var godt tossede (eller blot inkompetente), at vi hellere ville have Garmin end Navigon. Kommentaren:

“Hvem er det også, der ikke har en PC i vore dage”

.. Taler vist for sig selv.

Langt om længe og efter ussel, stedmoderlig behandling kunne vi gå i vareudleveringen og her vente i lang tid på at få vores nye Garmin-GPS….

…Troede vi…

For udstillingsmodellen i butikken var sort – Den GPS, vi nu havde fået udleveret, var hvid. Vi ringede med det samme til Elgiganten. Her fik vi den løgnagtige besked, at:

… man var frygtelig ked af det, men desværre var modellen i restordre i sort, og man kunne ikke sige, hvornår Elgiganten ville få dem hjem igen!

Nu var jeg for alvor vred, og kontaktede Garmin Danmark for at fortælle dem, hvor svært det er, at købe deres produkter i Elgiganten. Her fik jeg hjælp – og tak, Garmin Danmark, for det. Stor ros til jer!

Hos Garmin Danmark kunne man fortælle, at Garmins GPS’er fint taler med Mac. Man kunne også fortælle, at modellen ‘Garmin 1390t’ skam slet ikke er i restordre og sagtens kan fås i sort – no problem. Man kunne også fortælle, at Elgiganten i Danmark slet ikke har købt ‘Garmin 1390t’ i den sorte udgave hjem – kun modellen i hvid. Hvor den sorte udstillingsudgave i Kolding kommer fra, kunne Garmin Danmark ikke helt greje.

Men summasummarum – Garmin Danmark hjalp os, og vi er nu endnu mere fans af Garmin end nogensinde. Til gengæld har brugtvognsforhandlere og hestehandlere på Hjallerup Marked nu overhalet Elgiganten på vores liste over troværdige handelspartnere.

Skidt være med, om I har produktet eller ej. Men behandl kunderne ordentligt og lad for Guds skyld være med at lyve. Kunder i 2010 finder sgu ud af sandheden, da vi taler med andre, blogger og læser reviews på nettet.

Kære Elgiganten – Det giver minuspoint og no streetcredit at lyve!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather


Let Google translate to english

Tags: , , ,

4 svar til “Elgiganten vildleder sine kunder”

  1. avatar ElGiganten SUCKS ASS siger:

    Hej Kenneth.

    Jeg har selv massere af dårlig erfaring med Elgiganten, og er glad for at læse, at andre folk bruger deres magt til at fortælle sandheden om den elendige behandling de giver os. Tak, for at du deler denne historie med os forbrugere. Tak for at du er med til at ødelægge Elgigantens “brand”.

  2. avatar Elgiganten vildleder sine kunder | ElGiganten SUCKS ASS siger:

    […] skriver på sin blog, at han ikke bare blev vildledt af personalet i Elgiganten. Nej, de løj over for ham. Læs […]

  3. avatar Kenneth Ley Milling siger:

    Hej ElGiganten SUCKS ASS (sikke et navn *lol*)

    Tak for dit initiativ og din ihærdighed. Jeg forstår på din blog, at ElGiganten nu heller ikke længere kan bryste sig med sin højt profilerede prisgaranti. Man må jo som kunde spørge sig selv: “Hvad har ElGiganten efterhånden at sælge sig selv på?”

    Service er for alvor den parameter, hvor en virksomhed kan skabe en konkurrencefordel i vore dage. Alle laver ‘fuckups’ – men med god service-indsats kan selv dårlige situationer vendes til gode.

    Med god service tåler kunder faktisk en del knas!!!

  4. avatar Thomas siger:

    Jeg har desværre også dårlig erfaring med Elgiganten, jeg er stoppet med at købe hos dem.

    Problemet er når man skal have et produkt til service under garantien eller reklamationsretten, så er der ALTID en grund til at lige netop dette ikke er en garanti sag og at man selv skal til lommerne for at få fikset problemet.

Skriv en kommentar