Mediesniksnak,  Sociale medier

Cool opfordring til at betale sin tv-licens

I Danmark var det før i tiden meget populært ligefrem at prale med, at man ikke betalte sin tv- og radiolicens. I vore dage er det vist forbeholdt dumsmarte gymnasiedrenge. Men der er dog mange danskere, der velargumenteret stiller spørgsmål ved medielicensen.

De sidste kan jeg godt forstå. Den forgyldte borg på Amager – med verdensklasse lækkert koncerthus og verdensklasse ulækkert indeklima til de ansatte – har kostet mange milliarder kroner og kostet mange DR-ansatte jobbet. Hvorfor skal vi sponsere et sådant foretagende?

Well, sket er sket – vi må videre og starte på en frisk…. Og det starter med god kommunikation. Giv folk svaret på spørgsmålet “What’s in it for me?“. Start eventuelt med de nye unge licensbetalere.

Det har man gjort i Sverige. Man har faktisk gjort det på en både flot, smart og på samme tid ydmyg måde. Se selv:

Den skarpe læser af denne blog, har nok allerede luret, at der er noget uldent men sjovt ved, at jeg er gjort til folkehelt i Sverige. Til jer andre, vil jeg blot bede jer følge linket, der dukker op til sidst i øverste højre hjørne af filmen – ‘Gör en ny film‘. Så finder I ud af, hvad det er, svenskerne har gang i.

Det her er viral distribution, når det er allerbedst. Der er dobbelt *thumbs up* til Sverige :-)

(Thanks to Sesame and Fraser Lovatt for the tip)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.